פאפוס דירות להשקעה בשנת 2024 

את השם פאפוס בוודאי כבר שמעתם פעם או פעמיים בחיים, אולי כבר ביקרתם בעיר, שכן מדובר על אחד מיעדי התיירות המבוקשים על ידי ישראלים ותיירים מרחבי העולם כולו. עם 2 מיליון תיירים בכל שנה, כלכלה צומחת ועידוד ממשלתי בתחום הנדל"ן, בעיר פאפוס דירות להשקעה הפכו לדבר הכי חם. אתם לא מבינים שום דבר בשוק הנדל"ן הקפריסאי? באנו לעשות לכם קצת סדר. 

מה צריך לדעת על פאפוס לפני שמתחילים? 

על פי המיתולוגיה היוונית, האלה אפרודיטה נולדה בעיר, יש לה אפילו אתר תיירות משלה שנקרא סלע אפרודיטה. מאז 1980 העיר נחשבת לאתר מורשת עולמית של אונסק"ו והמשמעות היא תיירות נכנסת מאוד גדולה, שכן העיר מחזיקה באוצר גלום של היסטוריה הבאה לידי ביטוי באתרי ארכיאולוגיה רבים. 

העיר משמרת את ההיסטוריה שלה וניתן לחוש זאת בכל פינה – בחנויות בוטיק המקדמות את ההיסטוריה המקומית, בבתי קפה קטנים לצד אתרים ארכיאולוגיים ובתרבות אוכל ייחודית וים תיכונית. בעיר עצמה גרים 35 אלף תושבים, במטרופולין עוד 66 אלף, ואמנם בעבר היא הייתה לעיר הבירה של האי קפריסין, אך כיום היא עיר הבירה של המחוז בלבד ודווקא בגלל כל הנתונים הללו באזור כולו ובעיר פאפוס דירות להשקעה הן מצרך מבוקש וגם זמין. 

קהל היעד לרכישת דירה להשקעה בפאפוס 

משקיעים המכוונים לדירות בפאפוס מגיעים מרקעים שונים ויש להם מטרות השקעה שונות, אך רובם מבקשים לרכוש להם נכס כדי לגוון את תיק ההשקעה, או ליהנות בשלב מאוחר יותר מתשואה גבוהה בעת המכירה. בנוסף, אנשים המעוניינים לפרוש לגמלאות או לעבור דירה לקפריסין נמשכים לסביבת המס החיובית של העיר ולאיכות החיים שהיא מציעה. בבחירת דירות להשקעה, גורמים כמו מיקום, תשואת שכירות ופוטנציאל לשבח הון משחקים תפקיד מרכזי בקבלת ההחלטות. אז כיצד מקבלים אותן? 

מחירי הדירות להשקעה בפאפוס

שוק הנדל"ן בפאפוס מתהדר במגוון רחב של נכסים, החל מדירות חוף עם נוף פנורמי של הים התיכון ועד למגורים עירוניים בלב העיר. ישנן גם דירות בתוך פרויקטים של בנייה מתקדמת, כאלה המציעים את כל השירותים תחת קורת הגג של הקומפלקס – חדר כושר, בריכת שחייה, חנויות ועוד. 

אבל בואו נדבר רגע במספרים: 

  1. המחיר הממוצע למ"ר דירה בעיר הוא 1,800-2,200 יורו.
  2. עלות ממוצעת של דירת שני חדרים היא 80,000-110,000 יורו.
  3. דמי שכירות ממוצעים לדירת שני חדרים הם 1,100-1,700 יורו.
  4. התשואה הממוצעת עבור דירה להשקעה היא 6%-10%.

שיקולי השקעה חשובים 

רגע לפני הצלילה לשוק הנדל"ן, כדאי לדעת כי בעיר פאפוס דירות להשקעה טומנות בחובן גם כמה מסגרות חוקיות ואפשרויות למימון שיסייעו לתהליך, אך שימו לב – למי שאינו מלווה מקצועית לאורך ההליך ומי שאינו מחזיק בידע המתאים, הרכישה יכולה להיות מורכבת למדי.  

מסגרת חוקית  אזרחים שאינם באיחוד האירופי כפופים להגבלות מסוימות, כולל הגבלות על בעלות קרקע.
אפשרויות מימון  עבור משקיעים עם הון עצמי מוגבל או אלה המבקשים למנף את השקעתם, אפשרויות מימון שונות זמינות בפאפוס. בעוד שהמשכנתאות נגישות הן למקומיים והן לזרים, הריבית והתנאים עשויים להשתנות בהתאם למלווה ולפרופיל הפיננסי שלו. בנוסף, יזמים מציעים לעתים קרובות תוכניות תשלום אטרקטיביות עבור נכסים מחוץ לתוכנית, המאפשרים למשקיעים לפזר את התשלומים על פני תקופת הבנייה.

אילו פעולות יש לבצע כדי להפחית את הסיכונים ברכישה? 

רגע לפני שאתם יוצאים למסע כדאי לדעת שבעיר פאפוס דירות להשקעה הן אמנם מצרך מבוקש ואף קיים היצע, אך אין זה אומר שאתם יכולים לוותר על הזהירות. מומלץ לערוך מחקר שוק מעמיק כדי לזהות מגמות מתפתחות ונקודות חמות להשקעה. מומלץ גם לבצע הערכת פוטנציאל לשכירות ולשיעורי התפוסה של נכסים פוטנציאליים כדי להבטיח זרם קבוע של הכנסה. כמו כן, כדאי להישאר מעודכנים לגבי שינויים רגולטוריים והשלכות מס שעשויים להשפיע על הנכס והרכישה עצמה.

דירות להשקעה בשנת 2024 

אילו עלויות נוספות אתם צריכים להכיר? 

כאשר אתם מחפשים בעיר פאפוס דירות להשקעה, אתם צריכים לקחת בחשבון גם את העלויות הנוספות שיהיו לעסקה, ריכזנו עבורכם את המידע החשוב שעליכם לדעת: 

תצטרכו לשכור את שירותיו של עורך דין מקומי כדי לבצע את העסקה, שכר הטרחה שלו עבור הליווי הוא 1,200 יורו במינימום, כולל מע"מ. עליכם לשלם גם מס בולים ותעריפו נקבע בהדרגה על פי סוג הנכס, בנכסים בין המחירים 5,000-170,000 תשלמו 1.5 יורו עבור על 1,000 יורו ממחיר הנכס, בנכסים מעל 170,000 יורו תשלמו 2 יורו לכל 1,000 יורו ממחיר הנכס וכשמדובר בנכס שעולה פחות מ-5,000 יורו, לא תצטרכו כלל לשלם מס בולים. 

יהיה עליכם לשלם גם דמי העברה המחושבים על פי אחוזים, לדוגמה, עבור נכסים עד 85,000 יורו תשלמו 1.5% משווי הנכס כדמי העברה. עוד כדאי שתדעו – נכסי נדל"ן בקפריסין חייבים בתשלום מע"מ, שיעור המע"מ הוא 19% אך ניתן להפחיתו בדרכים שונות לכמה אחוזים בודדים ובמקרים מסוימים אף ניתן לקבל פטור מהתשלום. 

מהו סיור נכסים?

בעיר פאפוס דירות להשקעה רבות ואנשים יכולים להתבלבל מההיצע, לכן מומלץ מאוד להתמקד בסוג נכס מסוים ולהציב פרמטרים ברורים מראש הכוללים את כל פרטי הנכס. לאחר מכן ניתן לבצע סיור נכסים ולהגיע לחופשה קצרה כדי לראות, להתרשם ואולי גם לסגור עסקה על הנכס אותו אהבתם. 

הסיור מצריך מכם תכנון וארגון – עליכם לקבוע את הזמנים מראש ולנסות למקד אותם ביום אחד או יומיים. רצוי לראות מבחר של דירות העומדות בקריטריונים שלכם ולבצע את הבחירה מתוך מקום של שפע ולאו דווקא ממקום של חוסר. לאחר שתמצאו את הנכס המדויק לכם תוכלו לצאת לדרך ולהתחיל את הליך המשא ומתן והרכישה. 

רוצים להבטיח שהרכישה שלכם מדויקת? אנחנו כאן כדי לדאוג לכך, מוזמנים לפנות אלינו.

 

פאפוס דירות להשקעה – הכירו את אפשרויות ההשקעה שמצליחות למשוך משקיעים רבים מכל רחבי העולם

חושבים להשקיע את חסכונותיכם בנדל"ן אך המחירים בארץ גבוהים עבורכם? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נכיר מקרוב את אחד משווקי הנדל"ן המבוקשים ביותר בעולם – שוק הנדל"ן הקפריסאי. השוק הקפריסאי כולל יתרונות רבים על פני השוק המקומי, מה שגורם למשקיעים רבים מישראל לוותר על רכישת נכסים באזור מגוריהם לטובת השקעה מעבר לים. חשוב להדגיש כי קפריסין בכלל, ופאפוס דירות להשקעה בפרט מבטיחים יתרונות רבים על פני השוק הישראלי, כך שגם אם יש ברשותכם הון עצמי המספיק לרכישת דירה בישראל, כדאי שתמשיכו לקרוא את השורות הבאות. בשורות הבאות נכיר מספר פרטים אודות אחת הערים המרכזיות בקפריסין – פאפוס דירות להשקעה, נכיר את מחירי הדיור בעיר, את צפי ההשבחה העתידי, את אחוזי התשואה הממוצעים, את מדרגות מס הרכישה וכן את כלל ההטבות המוענקות למשקיעים זרים. אז לפני שאתם ממהרים לרכוש את הדירה הבאה שלכם בגבולות ישראל, כדאי שתקדישו מספר דקות לקריאת הפסקאות הבאות. 

 

במרחק טיסה של כ 50 דקות משמי ישראל

תחילה נפתח בהיכרות בסיסית עם אחת הערים התיירותיות ביותר בקפריסין – פאפוס. העיר פאפוס ממוקמת מרחק טיסה של כ 50 דקות בלבד מגבולות ישראל, מה שמצליח למשוך משקיעים ישראלים רבים לגבולותיה. אך מעבר לישראלים, משקיעי נדל"ן מכל רחבי העולם בוחרים לרכוש נכסים ברחבי העיר למטרות השקעה. ישנן לא מעט סיבות לכך, ברובם נעסוק במהלך המאמר. ראשית, חשוב לדעת כי העיר פאפוס נחשבת לעיר בעלת איתנות כלכלית ויציבות גם בשנות משברים בינלאומיים קשים. כבר משנת 2013 מחירי הדיור בעיר החלו להתייצב, ומאז ועד היום הם נמצאים במגמת עלייה מתמדת (פרט לשנות מגפת הקורונה). לאחר משבר הסאב פריים, פאפוס הייתה הראשונה להתאושש ובקצב המהיר ביותר מבין כל ערי האי. נתונים אלה מצליחים להרגיע משקיעים רבים בעולם, המרגישים ביטחון להשקיע את מיטב כספם בפאפוס דירות להשקעה.

 

עם 2,000,000 תיירים בשנה ולא מעט משקיעים זרים

בשנת 2023 מחירי הדיור בעיר עלו בכ 8%, נתון שצפוי לגדול בשנים הקרובות. אחת הסיבות המרכזיות לעליות מחירים בעיר היא התיירים הרבים שבוחרים לטייל בשטח העיר מידי שנה. נכון לכתיבת שורות אלה, ישנם כ 60,000 מקומיים הגרים בעיר דרך קבע וכ 2,000,000 תיירים באזוריה השונים של העיר מידי שנה. הממשל המקומי תומך בכניסתם של תיירים רבים ועומל רבות לגידול המספרים בכל שנה. התיירים מפתחים את הכלכלה המקומית המתבססת בחלקה הגדול על תיירות חוץ ומשקיעים זרים. הביקושים הגדולים, הן של התיירים והן של המשקיעים מובילים לעליות מחירי הדיור והשכירות, מה שלא צפוי להשתנות בעתיד הקרוב. חוששים שפספסתם את הרכבת? חשוב להזכיר כי מחירי הדיור בקפריסין עדיין רחוקים מהשיא שנרשם לפני קצת פחות משני עשורים. לדעת רבים, מחירי פאפוס דירות להשקעה רק החלו את מגמת העלייה שצפויה להמשיך בקצב דומה למשך שנים ארוכות.

 

הכירו את השכונה המבוקשת ביותר בקרב המשקיעים – כל היתרונות של שכונת קאטו שבפאפוס

אחת השכונות שמצליחות לעניין רבים ממשקיעי הנדל"ן שבוחרים פאפוס דירות להשקעה, היא שכונת קאטו. שכונת קאטו הוא שכונה הנמצאת בקרבה לנמל וכוללת מגוון רחב של נכסים שונים. השכונה מושכת לגבולותיה תיירים רבים מידי שנה, מה שמאפשר למשקיעים לרכוש נכסים תיירותיים שונים. מנגד, בפאתי השכונה ניתן למצוא גם מבני מגורים לתושבים, כך שגם המשקיע המחפש פאפוס דירות להשקעה לטובת מגורים, יוכל למצוא את מבוקשו בשכונה זו. השילוב הזה מייצר תחרות על הנכסים השונים ומבטיח עליית מחירים גבוהה מהממוצע על האי. רוצים ליהנות מביקוש קשיח ומתיירים רבים בקרבת ההשקעה שלכם? שכונת קאטו בהחלט יכולה להתאים עבורכם. 

למרות עליות המחירים – עדיין תוכלו למצוא נכסים להשקעה החל מ 430,000 שקלים בלבד!

למרות עליות במחירי הדיור מהשנים האחרונות, המחירים בפאפוס דירות להשקעה עדיין מזכירים את אלה שנרשמו בישראל לפני כשני עשורים. המחירים נוחים ומאפשרים למשקיעים עם הון עצמי נמוך לרכוש נכסים משופצים ומרוהטים בפריים לוקיישן. מחירי הדיור בפאפוס נעים בין 430,000 שקלים לדירות סטודיו של כ 50 מ"ר ועד כ 900,000 שקלים לדירות גדולות הכוללות 4-5 חדרים. מעבר לעובדה כי מחירי הדיור הנמוכים מאפשרים גם למשקיעים עם הון עצמי נמוך להתחדש בדירות מובחרות, הם גם מגלמים את פוטנציאל העלייה לעשור הקרוב. כפי שציינו מעלה, לדעת משקיעים רבים מחירי הדיור בקפריסין בכלל ובפאפוס בפרט צפויים להמשיך לעלות בקצב מהיר גם בשנים הבאות. 

 

השוואה בין פאפוס לבין ערי ישראל – מחשבים את אחוזי התשואה! 

רוצים להבין בכמה פאפוס דירות להשקעה כדאיות יותר מדירות שונות בשוק המקומי בגבולות ישראל? אחת הדרכים הטובות ביותר להשוואה זו היא על ידי חישוב אחוזי התשואה המתקבלים מהשכרת הנכסים. כל משקיע שרוצה לבחון את כדאיות השקעתו, חייב לבחון את אחוזי התשואה מהשקעתו. אחוז התשואה הממוצע מהשכרת נכסים בישראל עומד על בין 2% ל 5% לכל היותר. אצוז זה מגלם את הרווח השנתי ביחס לסכום ההשקעה. לעומת זאת, אחוז התשואה הממוצע מהשכרת פאפוס דירות להשקעה נע בין 6% ל 10% מידי שנה. רוצים גם אך חוששים מהשקעות מעבר לים? המשיכו לפסקה הבאה!

 

הממשל המקומי תומך במשקיעים הזרים – הכירו את כל היתרונות

יתרון נוסף ומשמעותי הקיים בפאפוס דירות להשקעה הוא רצון הממשל המקומי להטיב עם משקיעים זרים. הממשל המקומי מבין היטב את יתרונות המשקיעים הזרים ולכן מעניק להם מגוון הטבות. אחת ההטבות המשמעותיות ביותר היא היתר כניסה ושהייה לתקופה בלתי מוגבלת. משקיעים זרים שירכשו בקפריסין דירה במחיר גבוה מ 300,000 יורו, יהנו מאפשרות שהייה בלתי מוגבלת וחוקית בכל רחבי המדינה. אם לא די בכך, חשוב לדעת כי המיסוי על רכישת נדל"ן באי נמוך מזה הקיים בישראל. נכון לכתיבת שורות אלה, מס הרכישה על דירה שניה בישראל עומד על 8%, גבוה באופן ניכר מזה הקיים בקפריסין. 

 

חושבים להשקיע בפאפוס דירות להשקעה? זה מס הרכישה שתידרשו לשלם: 

  • בין 0 ל 85,430 יורו – תידרשו לשלם 3% מס. 
  • בין 85,430 ל 170,860 יורו – תידרשו לשלם 5% מס. 
  • מעל ל 170,860 יורו – תידרשו לשלם 8% מס. 

מרבית המשקיעים רוכשים נכסים המחייבים אותם ב 5% מס בלבד. 

הכירו את מסלולי ההשקעה השונים המוצעים לכם ברכישת פאפוס דירות להשקעה

לסיום, חשוב שתכירו את כל אפשרויות ההשקעה הקיימות בפאפוס דירות להשקעה. ריכזנו עבורכם את האפיקים השונים בטבלה הבאה:

מסלול השקעה טווח זמן ההשקעה אחוז תשואה צפוי
רכישת דירת מגורים והשכרתה למקומיים טווח זמן ארוך  בין 6% ל 10% תשואה מידי שנה בממוצע
רכישת דירת נופש והשכרתה לתיירים טווח זמן ארוך  בין 10% ל 20% תשואה מידי שנה בממוצע
רכישת דירה, שיפוצה ומכירתה טווח זמן קצר אחוזי תשואה גבוהים – כ 20% בממוצע לכל עסקה

 

אפשרויות ההשקעה הללו בשילוב היתרונות הרבים, המחירים הנוחים ורצון הממשל המקומי לייבא משקיעים זרים הפכו את קפריסין בכלל ופאפוס בפרט ליעד נדל"ני מבוקש במיוחד. משקיעים רבים מכל רחבי העולם סבורים כי ההשקעה ברחבי האי תניב להם אחוזי תשואה רבים לצד עליית ערך משמעותית במחירי הנכסים. רוצים גם? פאפוס דירות להשקעה מאפשרת לכם להתחדש בנכס חדש ובאזור מבוקש במחירים נוחים למדי.

מאמרים נוספים בנושא

דירות למכירה בפאפוס יד 2: כיצד רוכשים בצורה נכונה?

משקיעי נדל"ן ישראלים אשר מחפשים את היעד האטרקטיבי ביותר בחו"ל להשקעה, חייבים להכיר את כל היתרונות שיש בהשקעות נדל"ן בקפריסין. מדובר על יעד במרחק של פחות משעת טיסה מישראל, אשר...
המשך קריאה

השקעות בפאפוס - עיר חוף תיירותית

מחפשים יעד אטרקטיבי להשקיע בו את מיטב חסכונותיכם? השקעות בפאפוס היא בתשובה עבורכם. פנינת הנדל"ן הקפריסאית שמצליחה למשוך למחוזותיה משקיעים רבים מכל רחבי העולם. בהיכרות זו נגע ביתרונות הרבים שהיא...
המשך קריאה

וילה למכירה פאפוס - באים כדי להשכיר, נשארים כדי לקנות!

חושבים להשקיע בענף הנדל״ן? השורות הבאות נכתבות במיוחד עבורכם. בשורות הבאות נציג את אחד משווקי הנדל״ן האטרקטיביים ביותר להשקעה בכל רחבי העולם - שוק הנדל״ן בקפריסין. משקיעים רבים מכל רחבי...
המשך קריאה

לקנות נדל"ן פאפוס - הפנינה הנדל"נית מעבר לפינה

משקיעי נדל"ן רבים מישראל בוחרים בשנים האחרונות להשקיע את מיטב כספם מעבר לים. ההזדמנויות שהיו בשוק המקומי לפני כעשור, כבר לא קיימות עוד ולדעת רבים לא נותרה ברירה מלבד השקעות...
המשך קריאה

נדל"ן בפאפוס

נדל"ן בפאפוס - יתרונות ההשקעה של השוק הקפריסאי! חושבים להתחיל להשקיע את חסכונותיכם בענף הנדל"ן? הגעתם למקום הנכון. בפסקאות הבאות נכיר מקרוב את אחד היעדים האטרקטיביים ביותר בשוק הנדל"ן העולמי בעיני...
המשך קריאה

דירות למכירה בפאפוס קפריסין

העיר פאפוס נחשבת לבחירה משתלמת בעבור השקעות בנכסי נדל"ן למגורים. בשנים האחרונות ניכרת עלייה במספר העסקאות ובמחירי הנדל"ן.משקיעים שמהרו לחפש דירות בפאפוס למכירה וגם רכשו אותן נהנים כבר היום מעליית...
המשך קריאה

דירות למכירה בפאפוס

שוק נדל"ן רווחי ומבוקש ממתין לכם בקפריסין במרחק של פחות משעת טיסה. ישראלים רבים כבר נהנים מתשואות גבוהות בזכות השקעות נדל"ן בקפריסין. חוששים מהשקעות נדל"ן בחו"ל? קבוצת ארבע עונות נדל"ן,...
המשך קריאה

שירות מלא ללא עלות

השקעת נדל״ן במרחק 40 דק טיסה מישראל

משאירים פרטים ומקבלים הצעה אטרקטיבית לרכישת נדל"ן בקפריסין