בתים למכירה בפאפוס – צעד אחרי צעד 

אם גמלה בליבכם החלטה לרכוש בית בעיר פאפוס, כדאי שתכירו לעומק את התהליך ואת שוק הנדל"ן בעיר הכי מבוקשת באי הקפריסאי. סוגי הבתים, הסיבות לרכוש אותן וההטבות הטמונות בצד ההחלטה להשקיע באי – את הכול אתם צריכים לדעת לפני שאתם אפילו מחפשים בתים למכירה בפאפוס כיום. אז הכנו לכם מדריך מקיף שיסביר לכם צעד אחר צעד כיצד לעשות זאת. 

מידע בסיסי על העיר

כשאנשים שומעים על פאפוס הם מיד חושבים על חופים משגעים, המון שמשיות, אוכל טעים ובתי מלון, אך העיר היא הרבה יותר מכל אלו. מדובר באתר מורשת עולמית של אונסק"ו כבר משנת 1980, ואת הסיבה לכך שהחליטו להכריז על העיר כאתר כזה אפשר לחוש ממש בכל פינה. את עתיקות העיר הקדומה שנוסדה בשנת 300 לפני הספירה אפשר לחוש בכל נקודה בעיר – בין בתי הקפה, הטיילות ואתרי האדריכלות – העיר נושמת וחיה את המורשת שלה. 

בעיר גרים 35 אלף תושבים, במטרופולין 66 אלף והיא נחשבת לאחד מיעדי התיירות המבוקשים באירופה עם למעלה מ-2 מיליון תיירים שמגיעים אליה בכל שנה. בין אם עבור הנופים, החופים או הגעה לסלע אפרודיטה, אלת האהבה שעל פי המיתולוגיה היוונית נולדה בעיר – ביקוש לדירות להשכרה לא חסר ועל כך בהמשך. 

כיצד מתנהל תהליך הרכישה? 

כאשר אתם מחפשים אחר בתים למכירה בפאפוס כדאי שקודם כל תכירו את תהליך הרכישה המקובל בעיר. השלב הראשון יהיה חיפוש נכס על פי ההעדפות שלכם, זה יכול להיות בית קטן בלב העיר, דירה או בתים באזורים הכפריים במטרופולין – ועליכם להגדיר מראש מהן המטרות שלכם ברכישת הנכס. 

הגיעו לבתים כדי לראות אותם ובמידה ויש בית שמוצא חן ביניכם, תוכלו להתחיל משא ומתן לרכישתו. כבר בשלבים הללו כדאי לערוך בדיקת נאותות לנכס, ממש כמו שאנחנו עושים כאן בישראל. בשלב האחרון ולאחר שכל הצדדים באו על סיפוקם – הגיע הזמן לבצע את ההעברה ולרכוש את הנכס. 

בתים למכירה

מחירי בתים בפאפוס 

בסוף הכול מתרכז לכדי שאלה אחת – האם אתם יכולים או לא יכולים לרכוש כיום דירה בפאפוס ומסיבה זו הכנו לכם טבלה של מחירים ממוצעים בעיר המבוקשת: 

דירה בממוצע 150,000-500,000 יורו
בית פרטי בממוצע 200,000-1,500,000 יורו
בית בפרויקט מיוחד 300,000-1,200,000 יורו
דירת שני חדרים בממוצע 80,000-110,000 יורו
דמי שכירות ממוצעים לדירת שני חדרים 1,100-1,700 יורו
תשואה עבור דירות להשקעה 6%-10%

 

יתרונות רכישת בתים בפאפוס  

אתם כמו אנשים רבים אחרים, יכולים לשאול את עצמכם – למה לי לקנות דירה דווקא בפאפוס ולא במקום אחר, אז יש לנו תשובות גם לזה. בתים למכירה בפאפוס טומנים בחובם כמה יתרונות על פני דירות אחרות באי עצמו ובאירופה בכלל, הנה העיקריים בהם: 

תיירות וכלכלה – לתיירות יש תפקיד משמעותי בכלכלת פאפוס, כשמיליוני מבקרים נוהרים לעיר מדי שנה כדי לספוג את הקסם הים תיכוני שלה. תעשיית התיירות לא רק מעודדת את הביקוש לבתים ודירות עבור נופש אלא גם מניעה השקעה בנכסי מגורים, שכן המבקרים מבקשים לבסס דריסת רגל קבועה ביעד אידיאלי זה. בשנים האחרונות, פאפוס התגלתה גם כמרכז להשקעות זרות, עם מספר גדל והולך של זרים שבוחרים לקרוא לעיר הזו בית.

ממשלה מחבקת – ממשלת קפריסין מעודדת רכישות נדל"ן בכלל באי אבל בפאפוס בפרט. מיד עם היציאה ממשבר הקורונה הממשלה הכריזה על שורת צעדים להבראת הכלכלה, אחד מאותם צעדים היה חיזוק התיירות לפאפוס, כמו גם קידום תוכניות נדל"ן והקלה ברכישות עבור זרים. 

הון עצמי נמוך – לעומת שוק הנדל"ן בישראל, בקפריסין אתם לא תידרשו להגיע עם סכומי עתק עבור רכישה ויעמדו לרשותכם גם מנגנוני מימון נוחים, למשל של נטילת משכנתא בהון עצמי נמוך יחסית. 

מיהו קהל היעד לרכישת בתים בפאפוס? 

שוק הנדל"ן בפאפוס מציע מגוון רחב של נכסים למכירה שנותנים מענה למגוון רחב של העדפות ותקציבים. מווילות יוקרתיות על החוף עם נופים פנורמיים של הים ועד לבתים כפריים קסומים המוקפים בכרמים ובמטעי זיתים, כל אחד יכול למצוא את עצמו בעיר ובסביבתה. עבור משקיעים חיצוניים, בתים למכירה בפאפוס הממוקמים על החוף ובעלי גישה נוחה למתקנים ואטרקציות תיירותיות נחשבים למבוקשים במיוחד, הם מציעים את אותה הבטחה להכנסה משכר דירה, שכן נכסים אלה נהנים מביקוש לאורך כל השנה ובמחירים גבוהים מנכסים אחרים. 

קהל היעד גם יכול להיות של גמלאים שמחפשים אחר מקום פרישה נוח, של אנשים מארצות קרות שמגיעים למקום כדי להימלט מהקור במדינתם בחודשי החורף ואלה יכולים להיות כמובן משקיעים שרוצים למנף את השוק התוסס הזה לטובתם, כאלה הם בדרך כלל הישראלים. 

הטיפים שלנו לרכישת בתים בפאפוס 

רגע לפני שאתם מחפשים בתים למכירה בפאפוס יש לנו גם כמה טיפים חשובים שכדאי לכם להכיר, וזאת כדי שתוכלו להבטיח רכישה מוצלחת שתאפשר לכם ליהנות מתשואה גבוהה: 

  1. בחנו לעומק את הבית שאתם מבקשים לרכוש, ממש כמו שהייתם בוחנים דירה לעומק בארץ, כך עליכם לפעול כשאתם בחו"ל. נכון, השוק מוכר לכם פחות ואתם לא מכירים אף אחד, אך בדיוק לשם כך יש חברות שמתמחות בנושא. 
  2. שקלו להזמין לנכס מבקר נכסים – הוא יוכל לספק הערכת מחיר מלאה ומדויקת, כך שאתם תשלמו רק את מה שאתם צריכים לשלם ולא יורו אחד יותר. 
  3. קחו בחשבון את כל העלויות – המיסים, דמי האחזקה, ההוצאות המשפטיות שיהיו לכם וכמובן הטיסות כדי לראות ולרכוש את הנכס. 
  4. נהלו משא ומתן על תנאים וההגבלות התואמים את התקציב ואת ההעדפות שלכם – עליכם לבחור בנכס המדויק לכם כדי שתוכלו ליהנות ממנו לטווח הקצר, כמו גם הרחוק. 

נשארו לכם שאלות? נשמח לענות ולעמוד לרשותכם בהליך. 

מאמרים נוספים בנושא

לימסול, פארק הסקייטבורד העירוני בשטח של 5000 מ"ר

לימסול מברכת פתיחת המרכז החברתי החדש - פארק הסקייט של העיר בגרמסוגיה מאחורי הדל מאר! המרחב החדש, תרומה לעיר, פתוח לציבור החל מ-23 בדצמבר, בלי תשלום כניסה. הרעיון החזותי והמימוש של...
המשך קריאה

המפתח של לפטוס

כיו"ר משותף של קבוצת לפטוס, שיחק פנטליס לפטוס תפקיד מכריע בפיתוח פרויקטים של נדל"ן יוקרתי בקפריסין וביוון, כולל נכסי מגורים יוקרתיים ופיתוחים מסחריים. המומחיות שלו בתחום זיכתה אותו במוניטין כאחת הדמויות...
המשך קריאה

למה לפטוס

לפטוס אסטייטס היא ארגון ותיק עם היסטוריה של מעל 60 שנה והשיגה עמדה מובילה בקפריסין וביוון. במיוחד, השם לפטוס אסטייטס נחשב בינלאומית לבונה הבתים מספר אחת בקפריסין והיא אחת משתי חברות...
המשך קריאה

המייסד של לפטוס

מייקל ג. לפטוס (1937-2021) - מייסד מייקל ג. לפטוס היה יזם חזוני ובעל כישרון עצמי, שנולד וגדל בקירניה ב-1937. הוא הקים את קבוצת לפטוס בתחילת שנות ה-60, ועשה את הצעדים הראשונים...
המשך קריאה

פפיליה | נבנתה לחיים

פפיליה היא המפתחת הגדולה ביותר של נדל"ן מפואר בקפריסין, המתמקדת ביצירת יעדי גידול עולמיים שנועדו להעשיר את חיי האנשים דרך הארכיטקטורה, העיצוב והאיכות שלהם. הגישה שלנו לעיצוב נכסים מאזנת את...
המשך קריאה

תכירו את אווה פלאזה

האפיטום של החיים העירוניים בפאפוס מונחת בלב הדונם והפועם של מרכז פאפוס, אווה פלאזה עומדת כעדות לחיים עירוניים מודרניים, מציעה מערכת של נוחות, סגנון ופוטנציאל השקעה. מפתחת פאפיליה, שם המשווה לאיכות...
המשך קריאה

דירה בקפריסין היוונית - הכירו את פנינת הנדל"ן מעבר לפינה

חולמים על רכישת דירה להשקעה אך עם מחירי הדיור בישראל החלום נראה רחוק? ייתכן שבאי השכן תצליחו להגשים את חלומכם, ועם תנאי השקעה טובים הרבה יותר מאלה הקיימים בישראל. בשנים...
המשך קריאה

קפריסין בתים למכירה - מחירים נמוכים ואחוזי תשואה גבוהים

חושבים לרכוש נדל"ן להשקעה בקפריסין? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל הדגשים החשובים שיעזרו לכם לבחון נכון את כדאיות ההשקעה וכן לבחור נכון את היעד האטרקטיבי ביותר שיש לאי...
המשך קריאה

שירות מלא ללא עלות

השקעת נדל״ן במרחק 40 דק טיסה מישראל

משאירים פרטים ומקבלים הצעה אטרקטיבית לרכישת נדל"ן בקפריסין