לקנות נדל"ן בפאפוס – המדריך השלם לשנת 2024 

לאורך חופי קפריסין שטופת השמש שוכנת לה עיר ייחודית, היסטורית ומלאה בתיירות ששוק הנדל"ן שלה מתפוצץ בימים אלה. יש לא מעט הזדמנויות נדל"ן בעיר ומי שידע לתפוס אותן ייהנה מתשואה, אבל איך בדיוק עושים זאת? הכנו לכם מדריך שלם כיצד לקנות נדל"ן בפאפוס בשנת 2024. 

קצת על אחת הערים האהובות בקפריסין

פאפוס היא עיר חוף שנמצאת בחלק הדרום מערבי של האי קפריסין, היא גם בירת המחוז. בתקופות קדומות העיר הייתה מרכזית במיוחד, היא שימשה כבירת האי כולו ועל פי המיתולוגיה היוונית היא גם מקום הולדתה של האלה אפרודיטה. כיום העיר משלבת את העתיקות שבה כמעט בכל פינה – מהחורבות העתיקות של הפארק הארכיאולוגי של פאפוס ועד לטיילת ההומה על קו המים שלאורכה בתי קפה וחנויות בוטיק, העיר מציעה המון לתיירים שמגיעים אליה מכל העולם, וכמובן גם מישראל. 

העיר העתיקה נוסדה בשנת 300 לפני הספירה, גרים בה כ-35 אלף תושבים ובמטרופולין כולו גרים בסך הכול 66 אלף תושבים. בשנת 1980 העיר הוכרזה כאתר מורשת לאומי של אונסק"ו ובשנת 2017 שימשה כבירת התרבות של אירופה. 

אילו אפשרויות השקעה עומדות בפניכם? 

משקיעים שמגיעים לפאפוס יכולים ליהנות מכמה סוגי נכסים: 

  1. נכסים ישנים – רכישה של נכסים בעלות נמוכה במיוחד, עבור שיפוצים ומכירה ברווח. 
  2. בתים פרטיים – קיים מבחר גדול במיוחד של בתים פרטיים במגוון רחב של מחירים המושכים משקיעים מכל העולם ואף אנשים שבוחרים להשתקע באי. 
  3. דירות להשכרה לטווח קצר – כולנו מכירים כבר את שוק הדירות של אירופה המציע לתיירים שכירות לטווח קצר שהופכת את הביקור במדינה למוזל ונוח במיוחד. יש משקיעים שבוחרים לרכוש דירות באזורי ביקוש מרכזיים עבור התיירים הרבים שפוקדים את העיר לאורך כל השנה – 2 מיליון תיירים בכל שנה!
  4. דירות להשכרה לטווח רחוק – יש מי שבוחרים לרכוש דירות להשקעה באזורי הביקוש, ואז להשכיר אותן למשפחות הרבות באי, בין אם מארצות זרות ובין אם מקומיים המעוניינים לגור בלב העיר. 

אילו נכסי נדל"ן אפשר למצוא בעיר? 

שוק הדיור המקומי ייחודי לפאפוס, שכן מדובר על אחת הערים המבוקשות ביותר לתיירים באזור ובאירופה ככלל. כל מי שמבקש לקנות נדל"ן בפאפוס צריך להכיר קצת את המספרים: 

מחיר ממוצע למ"ר דירה בעיר 1,800-2,200 יורו
עלות ממוצעת של דירת שני חדרים 80,000-110,000 יורו
דמי שכירות ממוצעים לדירת שני חדרים 1,100-1,700 יורו
תשואה ממוצעת עבור דירה להשקעה 6%-10%

באילו אזורים בפאפוס כדאי להשקיע? 

הנכסים המבוקשים ביותר בעיר יהיו אלה שיספקו לכם פרטיות ובו בעת נוף של ים, יש לא מעט נכסים כאלה אך גם לא מעט נכסים אחרים. מי שמעוניין להשקיע בתיירים כדאי שיבחר בלב העיר פאפוס, בקרבה לאזורי התיירות השונים, מי שמחפש אזורי מגורים של מקומיים, של משקיעים אחרים שבחרו להתיישב בעיר כדאי שיבחר בשכונת קאטו בה יש נכסי תיירות רבים, וגם קרבה רבה לנמל ולטיילת שהם לב העיר. 

מי שרוצה לקנות נדל"ן בפאפוס אבל לברוח ממרכז העיר, ליהנות מצד אחד מקרבה אליה אך מאידך משקט כפרי, כדאי שיבחר באזורים הכפריים הרבים המקיפים את העיר. בסופו של דבר הבחירה לקנות נדל"ן בפאפוס צריכה להתחשב בכל הפרמטרים אותם מנינו כאן, אך גם בתקציב ובמטרה שלשמה הנכס נרכש. 

לקנות נדלן בפאפוס

מדוע משתלם לרכוש כיום דירה בפאפוס? 

אמנם השוק האירופאי כולו בוער בתקופה האחרונה, אך יש כמה דברים ייחודיים לעיר פאפוס, דוגמה אחת היא העידוד מטעם ממשלת קפריסין בכל הנוגע לרכישת נדל"ן בעיר. עם היציאה ממשבר הקורונה הממשלה החליטה על שורת תקציבים לחיזוק העיר, בין היתר בחיזוק התיירות אך בעיקר בעידוד נרחב בתחום הנדל"ן. ממשלת קפריסין קידמה תוכניות בנייה והקלה על בירוקרטיות שונות, היא מקלה גם במתן היתרים וכיום כדי לקנות נדל"ן בפאפוס אתם באמת לא צריכים הרבה. 

התהליך בפועל 

אם אתם מחפשים לקנות נדל"ן בפאפוס כדאי שתכירו את השלבים השונים לתהליך שנחשב לפשוט למדי כאשר אתם עושים אותו בליווי אנשי המקצוע המתאימים. בשלב הראשון יהיה עליכם להגדיר לעצמכם תקציב ועם אותו תקציב תוכלו לצאת לדרך ולהתחיל לחפש את הנכס בו אתם מעוניינים. הגדירו את המטרות שלכם מראש וכך תוכלו למצוא את הנכס בזמן הקצר ביותר – ברגע שתמצאו בית שמוצא חן בעיניכם יהיה עליכם לנהל משא ומתן למול המוכרים ואם הוא מתקדם – בצעו לנכס בדיקת נאותות. בשלב הבא, במידה ובדיקת הנאותות מעלה כי מדובר בנכס שלא נפל בו פגם שאינו נראה לעין, תוכלו לשבת עם הצד השני ולסגור את החוזה ביניכם, הכולל זמנים, תנאים, תשלומים וכדומה. 

מה כדאי לכם לעשות כדי להבטיח את הרכישה הטובה ביותר? 

אמנם מדובר על נכס שנמצא מעבר לים ויש לנושא זה את המורכבות שלו, אך ביכולתכם לפעול בכמה מישורים כדי להבטיח שהרכישה שלכם היא הטובה ביותר עבורכם: 

  1. לפני שאתם טסים לקנות נדל"ן בפאפוס כדאי לעשות סקר שוק, להבין אילו דירות זמינות כיום, מהו ההון העצמי הדרוש מכם כדי לרכוש את הנכס, האם יש לכם אפשרויות מימון של משכנתא ועוד. 
  2. הגדירו תקציב מראש ועמדו בו – כללו בתוך התקציב את כל ההוצאות של הרכישה, כולל טיסות, שכר טרחה עבור עורך דין, מיסים ואף כסף לשהייה במקום לצורך הרכישה. 
  3. תנו לאנשי המקצוע ללוות אתכם בתהליך – לא כולם נולדו סוכני נדל"ן מיומנים שיכולים לבצע רכישה מעבר לים, למעשה, למרבית האנשים לא יהיה את הידע הדרוש כדי להצליח ולבצע את העסקה באופן משתלם, לכן הרשו לעצמכם להיות מלווים ותנו לאנשי המקצוע לדאוג לכם. 

זקוקים לעזרה במציאת הנכס המדויק לכם? נשמח לתרום לכם מהניסיון שלנו, מוזמנים לפנות. 

מאמרים נוספים בנושא

לימסול, פארק הסקייטבורד העירוני בשטח של 5000 מ"ר

לימסול מברכת פתיחת המרכז החברתי החדש - פארק הסקייט של העיר בגרמסוגיה מאחורי הדל מאר! המרחב החדש, תרומה לעיר, פתוח לציבור החל מ-23 בדצמבר, בלי תשלום כניסה. הרעיון החזותי והמימוש של...
המשך קריאה

המפתח של לפטוס

כיו"ר משותף של קבוצת לפטוס, שיחק פנטליס לפטוס תפקיד מכריע בפיתוח פרויקטים של נדל"ן יוקרתי בקפריסין וביוון, כולל נכסי מגורים יוקרתיים ופיתוחים מסחריים. המומחיות שלו בתחום זיכתה אותו במוניטין כאחת הדמויות...
המשך קריאה

למה לפטוס

לפטוס אסטייטס היא ארגון ותיק עם היסטוריה של מעל 60 שנה והשיגה עמדה מובילה בקפריסין וביוון. במיוחד, השם לפטוס אסטייטס נחשב בינלאומית לבונה הבתים מספר אחת בקפריסין והיא אחת משתי חברות...
המשך קריאה

המייסד של לפטוס

מייקל ג. לפטוס (1937-2021) - מייסד מייקל ג. לפטוס היה יזם חזוני ובעל כישרון עצמי, שנולד וגדל בקירניה ב-1937. הוא הקים את קבוצת לפטוס בתחילת שנות ה-60, ועשה את הצעדים הראשונים...
המשך קריאה

פפיליה | נבנתה לחיים

פפיליה היא המפתחת הגדולה ביותר של נדל"ן מפואר בקפריסין, המתמקדת ביצירת יעדי גידול עולמיים שנועדו להעשיר את חיי האנשים דרך הארכיטקטורה, העיצוב והאיכות שלהם. הגישה שלנו לעיצוב נכסים מאזנת את...
המשך קריאה

תכירו את אווה פלאזה

האפיטום של החיים העירוניים בפאפוס מונחת בלב הדונם והפועם של מרכז פאפוס, אווה פלאזה עומדת כעדות לחיים עירוניים מודרניים, מציעה מערכת של נוחות, סגנון ופוטנציאל השקעה. מפתחת פאפיליה, שם המשווה לאיכות...
המשך קריאה

דירה בקפריסין היוונית - הכירו את פנינת הנדל"ן מעבר לפינה

חולמים על רכישת דירה להשקעה אך עם מחירי הדיור בישראל החלום נראה רחוק? ייתכן שבאי השכן תצליחו להגשים את חלומכם, ועם תנאי השקעה טובים הרבה יותר מאלה הקיימים בישראל. בשנים...
המשך קריאה

קפריסין בתים למכירה - מחירים נמוכים ואחוזי תשואה גבוהים

חושבים לרכוש נדל"ן להשקעה בקפריסין? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל הדגשים החשובים שיעזרו לכם לבחון נכון את כדאיות ההשקעה וכן לבחור נכון את היעד האטרקטיבי ביותר שיש לאי...
המשך קריאה

שירות מלא ללא עלות

השקעת נדל״ן במרחק 40 דק טיסה מישראל

משאירים פרטים ומקבלים הצעה אטרקטיבית לרכישת נדל"ן בקפריסין